Jouw ideale fitness schema schema

Een trainingsschema is afhankelijk van jouw persoonlijke doel. Een fitness schema is een plan met fitness oefeningen afgestemd op jouw kracht en doelen. Het is soms lastig om erachter te komen wat voor workout schema bij jou past. Vitbodies schiet jou te hulp met het vinden van jouw persoonlijke sportschema met de juiste fitness oefeningen!

Fitness trainer

Waar voldoet een goed trainingsschema aan?

De richtlijnen voor een goed sportschema is voor elk doel natuurlijk anders. Maar elk workout schema heeft dezelfde algemene richtlijnen.

  • Een goed fitness schema is op maat gemaakt en daarbij afgestemd op jouw trainingsdoelen.
  • Er zit een goede opbouw in jouw trainingsschema op het gebied van fitness oefeningen.
  • Zorg voor voldoende rust voor je lichaam, ook dat is erg belangrijk om op te nemen in jouw workout schema. Je spieren overtrainen werkt zelfs averechts.
  • Begin je sportschema nooit zonder goede warming-up. Dit voorkomt de kans op blessures. Een warming-up is dus een musthave in jouw fitness schema!

Welk fitness schema past bij jou?

Een workout schema is zoals eerder benoemd heel erg persoonlijk, aangezien de een net begint en de ander al verder gevorderd is. De een wil afvallen, de ander conditie of spierkracht opbouwen. Het is van groot belang dat je je lichaam genoeg tijd geeft om te rusten. Afhankelijk van jouw ervaring kun je meer of minder rustdagen inplannen. 

> Fitness schema: afvallen

Een schema kan je helpen om het optimale uit je workout te halen. We raden dan ook iedereen aan om met een trainingsschema met goede fitness oefeningen te sporten. Om gemotiveerd te blijven moet je een workout schema hebben die je met plezier wilt uitvoeren. Kies het doel dat bij jou past! Bekijk de site van Fitsociety voor tips om een goed en passend doel te kiezen.

Fitness schema: afvallen

Het sportschema met als doel afvallen is erg gevarieerd. Het begint met een goed workout schema in combinatie met een goed voedingsschema. Het schema bestaat zowel uit cardio als krachttraining.

> Fitness schema: conditie

 Fitness schema: conditie

Veel beweging is erg belangrijk en het opbouwen van je conditie dus ook, zelfs in het dagelijks leven. Toch is het een van de goede voornemens waar vaak weinig van terechtkomt. Met dit sportschema verbeter jij je uithoudingsvermogen binnen no-time. Maak een feestje van je workout!

> Fitness schema: spierkracht

Fitness schema: spierkracht

Het opbouwen van spiermassa vergt veel motivatie en discipline. Het trainen van spieren gaat bovendien niet alleen om het regelmatig bezoeken van de sportschool, maar bovendien ook om de juiste balans tussen allerlei aspecten.

Begin vandaag nog met jouw op maat gemaakte trainingsschema!